Home

sad businesswoman

Je bent ondernemer en dus van nature kritisch. Als een verzekeraar jou vertelt dat zijn product het meest geschikt is in jouw situatie, krab je je achter de oren en belt meerdere verzekeraars. Allemaal vertellen ze je hetzelfde, maar wie spreekt de waarheid? Wat is nu echt het beste voor je?

Het is weer de tijd van het jaar. Kerstbomen, sneeuw en winterpret zijn leuk en aardig maar eerst die zorgverzekering. Welke zorgverzekering past het best bij jou? Hoe vind je je weg in het woud dat zicht ontvouwt wanneer je de zoekterm ‘voordelige zorgverzekering’ invoert in Google?

Kort door de bocht, dat lukt je niet tenzij je bereid bent een aantal vakantiedagen op te offeren. Hetzelfde geldt voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering, de beroepsaansprakelijkheidsverzekering, etc. Alle verzekeraars zeggen hetzelfde. ‘Kies mij, want mijn product past het beste bij jou en je situatie!’

Vergelijken, vergelijken en nog eens vergelijken
Maar gelukkig, we kunnen alle verzekeraars en hun producten objectief en snel vergelijken, toch? In een land waar je de repatriëring van je huisdier kunt verzekeren als die komt te overlijden tijdens de vakantie, is het niet verwonderlijk dat het internet uitpuilt van vergelijkingssites voor verzekeringen.

En allemaal zeggen ze duidelijk, overzichtelijk en vooral objectief te zijn. Allemaal beloven ze je met minimale inspanning het maximale resultaat te bereiken, namelijk de beste verzekering tegen de laagste premie. Vreemd dat ze dan allemaal een andere verzekering als beste naar voren schuiven.

Vergelijkingsmaffia
Wat gezond verstand ons al vertelde is nu dan toch bevestigdDe twijfel over de integriteit van deze sites slaat massaal toe als blijkt dat Independer en andere sites volledig afhankelijk zijn van de vergoedingen van verzekeraars. Grote sommen geld gaan rond in het wereldje van de vergelijkingssites. En dat maakt de sites in een klap compleet waardeloos.

Zijn er objectieve alternatieven?
Met het gevaar dat we in herhaling vallen, er zijn wel degelijk alternatieven. Partijen die zonder enig aanvullend (financieel) belang hun producten aanbieden.

Onwaarschijnlijk? Neem de proef op de som en vraag jouw adviseur eens kritisch uit. Hoe zit zijn verdienmodel in elkaar? En ook niet onbelangrijk: over hoeveel producten beschikt hij eigenlijk? Want de beste oplossing uit twee keuzes hoeft natuurlijk helemaal niet de beste oplossing te zijn.

Als hij opnieuw niet verder komt dan: ‘Geloof me, deze oplossing is in jouw situatie het beste’, krab je dan nog maar eens achter de oren.

http://ziektekostenxl.nl/ is onderdeel vanKendall Mason

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s